- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Szkoła Podstawowa
- Odsłony: 9139
REGULAMIN INTERNATU DIECEZJALNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ I DIECEZJALNEGO LICEUM HUMANISTYCZNEGO
W NYSIE
(modyfikacja sierpień 2019 )
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 60, 949, 2203, 2245 oraz z 2019 r. poz. 1287);
- Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2018 r. poz. 967, 2245
oraz z 2019 r. poz. 730 i 1287);
- Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U.
z 2003r. Nr 6 poz. 69 z późn. zm.)
- Statut Szkoły
I Postanowienia ogólne
Internat zastępuje wychowankowi dom rodzinny i stwarza warunki do rozwijania własnych zainteresowań, uzdolnień i dyspozycji. Przygotowuje wychowanka do samodzielnego uczestniczenia w życiu społecznym oraz uczy umiejętnego organizowania własnego życia zgodnie z indywidualnymi potrzebami i możliwościami. Stara się wychowywać ludzi odpowiedzialnych, uczciwych, kulturalnych, zdyscyplinowanych i obowiązkowych.
II Organizacja
1) Otwarcie lub likwidacja internatu następuje decyzją Organu Prowadzącego.
2) Kierownikiem internatu jest dyrektor szkoły.
3) Wychowawcy internatu, którzy są członkami Rady Pedagogicznej sprawują opiekę nad wychowankami:
- służą wychowankom pomocą i opieką;
- stwarzają wychowankom warunki do nauki i wypoczynku;
- wychowawcy planują, realizują i oceniają działalność wychowanków;
- wyrabiają u wychowanków samodzielność;
- podnoszą i kształtują odpowiedzialność za stan powierzonego lub użytkowanego wychowankom mienia, przestrzeganie zasad higieny i bezpieczeństwa; wyrabiają u wychowanków właściwe nawyki w tym zakresie;
- współpracują z rodzicami i nauczycielami;
- wychowawcy są rzecznikami spraw wychowanków wobec rady Pedagogicznej;
4) Zajęcia w internacie rozpoczynają się o godz. 20.00 w dniu wolnym poprzedzającym dzień zajęć szkolnych, kończą się o godz. 18.00 w dniu zakończenia zajęć w szkole.
5) Wychowankowie internatu nie mogą przyjmować gości na terenie internatu – wyjątkiem są odwiedziny rodziców.
6) W czasie wolnym wychowankowie mogą wychodzić poza obręb internatu po uprzednim poinformowaniu wychowawcy.
7) Wyjście w każdym innym czasie możliwe jest po uprzednim uzyskaniu zgody wychowawcy, poprzedzonej informacją od rodziców lub opiekunów.
8) O nieobecności wychowanka w internacie w dniach nauki szkolnej rodzice lub opiekunowie wychowanka zobowiązani są powiadomić wychowawcę o okresie i przyczynie absencji.
9) Pozostanie w internacie w godzinach nauki szkolnej lub w dniach wolnych wymaga zgody kierownika internatu.
10) Ze względów bezpieczeństwa drzwi do pokojów wychowanków mogą być zamykane na klucz tylko w czasie ich nieobecności.
11) Wszelkie informacje związane z opuszczeniem internatu będą zapisywane w dzienniku internatu.
III Rozkład dnia w internacie
8.00 – 15.15 – zajęcia lekcyjne
15.20 – 16.30 – czas wolny
16.30 – 18.00 – nauka własna
18.00 - kolacja
18.30 – 21.30 – nauka własna
21.30 – sprzątanie i wietrzenie sal, toaleta wieczorna
22.00 - cisza nocna
22.30 – zupełne wygaszenie świateł; możliwość palenia świateł w salach do godziny 23.00 po wcześniejszym uzyskaniu zgody wychowawcy;
IV Wychowankowie internatu
1) O przyjęciu do internatu może ubiegać się uczeń:
- mieszkający w miejscowości, z której codzienny dojazd jest niemożliwy lub utrudniony;
- w przypadku szczególnych, uzasadnionych warunkami materialnymi, zdrowotnymi bądź wychowawczymi, do internatu może być przyjęty uczeń z miejscowości będącej siedzibą szkoły – w uzgodnieniu z Dyrekcją Szkoły.
2) Prawa wychowanka przebywającego w internacie określa Statut Szkoły, a ponadto wychowanek ma prawo do:
- zakwaterowania i całodziennego, odpłatnego wyżywienia;
- korzystania z urządzeń i pomocy dydaktycznych internatu, służących do nauki własnej, pogłębianiu zainteresowań i uzdolnień;
- wypoczynku i uczestnictwa we wszystkich zajęciach organizowanych w internacie i szkole oraz w porozumieniu z wychowawcą w innych zajęciach sportowych, technicznych, artystycznych prowadzonych przez placówki działające w środowisku;
- korzystanie z pomocy wychowawców w rozwiązywaniu problemów osobistych oraz we wszystkich sprawach dotyczących nauki i zamieszkania w internacie;
- przyjmowania w odwiedziny rodziców;
- współudziału w decydowaniu o sprawach wychowawczych i organizacyjnych internatu;
3) Obowiązki wychowanka przebywającego w internacie określa Statut Szkoły, a ponadto wychowanek ma obowiązek:
- systematycznie uczyć się, wykorzystując jak najlepiej czas i warunki do nauki;
- współudziału w organizacji pracy i wypoczynku;
- udzielania współmieszkańcom pomocy koleżeńskiej w nauce;
- utrzymania czystości i estetyki pomieszczeń mieszkalnych, ogólnodostępnych i otoczenia internatu;
- regularnego uiszczania opłat za wyżywienie i zakwaterowanie;
- poszanowanie sprzętu znajdującego się w internacie i dokonywanie na własny koszt napraw uszkodzeń zaistniałych na skutek zamierzonego działania;
- przestrzeganie rozkładu dnia;
4) Za szczególnie rażące naruszenie zasad współżycia społecznego, szkodliwy wpływ na społeczność uczniowską oraz w przypadku niewywiązywania się z obowiązków, wychowanek może utracić prawo do zamieszkania w internacie.
5) Decyzję o usunięciu wychowanka z internatu podejmuje Dyrektor Szkoły.
6) Wychowanek usunięty ze szkoły traci prawo zamieszkania w internacie.
7) W internacie zabronione jest:
- picie alkoholu, palenie papierosów, posiadanie i stosowanie jakichkolwiek środków odurzających w internacie i poza nim;
- używanie w pokojach czajników elektrycznych, grzejników, żelazek, itp.;
- używanie w pokojach otwartego ognia (np. zapalniczek, świeczek);
- manipulowanie przy urządzeniach elektrycznych;
- wprowadzanie osób obcych (z wyjątkiem rodziców);
V Nagrody i wyróżnienia
- Wyróżnienie słowne wobec grupy;
- Adnotacja w dzienniku internatu;
- Pochwała kierownika internatu;
- Nagroda rzeczowa;
- List pochwalny wysłany do rodziców;
- Wniosek o podwyższenie oceny zachowania;
VI Kary – za naruszenie regulaminu internatu
- Upomnienie ustne;
- Adnotacja w dzienniku internatu;
- Ograniczenie wyjść z internatu;
- Nagana kierownika internatu;
- Nagana z ostrzeżeniem wydalenia z internatu;
- Warunkowe pozostawienie w internacie;
- Wydalenie z internatu:
- wniosek wychowawcy o wydalenie wychowanka z internatu wymaga większości bezwzględnej Rady pedagogicznej Szkoły;
- odwołania od decyzji wychowawcy rozpatruje kierownik internatu i Rada Pedagogiczna Szkoły;
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Szkoła Podstawowa
- Odsłony: 5929
Świetlica jest dostępna dla uczniów klas I - III w godzinach od 7:00 do 17:00
REGULAMIN ŚWIETLICY SZKOLNEJ W DIECEZJALNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W NYSIE
Uchwalono na podstawie art. 105 ustawy z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe
(Dz.U. z 2019 r. poz. 1148 i 1078).
§ 1.
Postanowienia ogólne
1) Świetlica jest integralną częścią szkoły – w swojej programowej działalności realizuje cele i zadania szkoły określone w Statucie Szkoły oraz w Programie Wychowawczo-Profilaktycznym Szkoły.
2) Świetlica obejmuje opieką uczniów klas I – III, którzy pozostają w szkole dłużej ze względu na:
- czas pracy rodziców – na wniosek rodziców,
- lub inne okoliczności wymagające zapewnienia opieki w szkole.
- W świetlicy zadania realizowane są według rocznego planu pracy i miesięcznego rozkładu zajęć opracowanego na podstawie rocznego planu pracy szkoły.
- Nadzór pedagogiczny nad pracą świetlicy sprawuje dyrektor szkoły.
- Regulamin świetlicy opracowywany jest przez wychowawców świetlicy na początku każdego roku szkolnego i zatwierdzany, przez dyrektora szkoły oraz przedstawiany do akceptacji wychowankom i ich rodzicom.
§ 2.
Cele i zadania świetlicy
1) Celem działalności świetlicy jest zapewnienie uczniom zorganizowanej opieki wychowawczej, odpowiednich warunków do odpoczynku, działalności kreatywnej oraz zaspokojenia potrzeb – bezpieczeństwa, sukcesu, uznania, kontaktów społecznych w aspekcie wychowania.
2) Do głównych zadań świetlicy należy:
- organizowanie pomocy w nauce, zabaw ruchowych oraz innych form kultury fizycznej;
- tworzenie warunków do prawidłowego przebiegu procesu socjalizacji;
- tworzenie warunków do uczestnictwa w kulturze oraz kształtowanie nawyków kultury życia codziennego (poprawa komunikacji interpersonalnej, umiejętności zachowania się w różnych sytuacjach życia codziennego, prawidłowego nawiązywania kontaktów społecznych);
- rozwijanie samodzielności;
- pobudzanie ciekawości poznawczej;
- współdziałanie z rodzicami i nauczycielami (przekaz informacji o niezaspokojonych potrzebach dziecka i wynikających z tego zachowań);
- pomoc w realizacji imprez kulturalno-oświatowych wynikających z kalendarza pracy szkoły.
§ 3.
Założenia organizacyjne
- Świetlica działa w dni pracy szkoły w godzinach: od 7.00 do 7.55 oraz od 14.15 do 17.00.
- Uczniowie przyjmowani są do świetlicy na podstawie kart zgłoszeń obowiązujących w szkole, które wypełniają rodzice.
- W przypadku dużej liczby zgłoszeń dzieci do świetlicy, pierwszeństwo przy przyjęciu dziecka do świetlicy mają dzieci rodziców pracujących na podstawie oświadczenia zawartego w deklaracji.
- Dziecko korzystające ze świetlicy zgłasza swoje przyjście wychowawcy świetlicy.
- Wychowawcy świetlicy są odpowiedzialni za bezpieczeństwo dziecka od momentu zgłoszenia przez dziecko swojego przyjścia do momentu odebrania przez osoby upoważnione
- W świetlicy prowadzone są zajęcia w grupach wychowawczych. Liczba uczniów nie powinna przekraczać 26 osób.
- Nauczyciel pracujący w świetlicy przygotowuje na każdy dzień tygodnia co najmniej jedno zajęcie programowe i przeprowadza je w czasie dogodnym dla ucznia. Zajęcia programowe trwają czasowo w zależności od treści, zainteresowania i aktywności ucznia.
§ 4.
Zasady korzystania ze świetlicy szkolnej
1) Uczniowie klasy I przychodzą do świetlicy przed lekcjami pod opieką rodzica (opiekuna), po lekcjach pod opieką nauczyciela realizującego ostatnią lekcję w danym dniu.
2) Podczas przebywania w świetlicy uczniowie są zobowiązani do:
- udziału w zajęciach świetlicowych,
- dbania o bezpieczeństwo swoje i innych,
- zgłaszania do wychowawców wszystkich wyjść,
- przestrzegania dyscypliny,
- dbania o czystość i porządek,
- szanowania gier, zabawek i sprzętów znajdujących się w świetlicy szkolnej,
- rozwijania swoich zainteresowań i uzdolnień,
3) Zachowanie dziecka w świetlicy może mieć wpływ na ocenę zachowania.
4) Dziecko ze świetlicy mogą odbierać jedynie rodzice/prawni opiekunowie oraz wyznaczone przez nich osoby wpisane do Karty zgłoszenia dziecka do świetlicy. W wyjątkowych sytuacjach uczeń może być odebrany przez inną osobę, której rodzic nie wpisał do Karty Zgłoszenia, wyłącznie na podstawie pisemnego upoważnienia od rodziców/prawnych opiekunów.
5) Rodzic odbierający dziecko ze świetlicy zobowiązany jest do zgłoszenia tego faktu wychowawcy świetlicy.
6) Możliwość uczęszczania dziecka do świetlicy szkolnej może zostać zawieszona w przypadku, nieprzestrzegania regulaminu świetlicy.
§ 5.
Zadania nauczyciela świetlicy
- Sprawowanie opieki i zapewnienie bezpieczeństwa wychowankom.
- Prowadzenie zajęć dydaktycznych według ogólnego rocznego planu i miesięcznego planu pracy.
- Rozwijanie zainteresowań uczniów.
- Organizowanie gier i zabaw ruchowych.
- Upowszechnianie zasad kultury zdrowotnej, kształtowanie nawyków higieny oraz dbałość o zachowanie zdrowia.
- Współpraca z rodzicami i wychowawcami uczniów.
- Dbanie o estetykę pomieszczeń i aktualny wystrój świetlicy.
- Opracowanie regulaminu oraz planu pracy świetlicy.
- Zapoznanie uczniów i rodziców (w pierwszym tygodniu września) z regulaminem świetlicy i planem pracy.
- Systematyczne prowadzenie dziennika zajęć.
§ 6.
Współpraca z rodzicami
- Bezpośrednia – codzienny kontakt z nauczycielem świetlicy, rozmowy przy odbieraniu lub przyprowadzaniu dziecka do świetlicy.
- Rozmowy telefoniczne w sytuacjach szczególnych
§ 7.
Dokumentacja świetlicy
- Regulamin świetlicy.
- Roczny plan pracy świetlicy szkolnej.
- Miesięczny plan pracy.
- Dziennik zajęć.
- Karty zgłoszeń dzieci do świetlicy szkolnej.
- Roczne sprawozdanie z działalności świetlicy szkolnej.
§ 8.
Wyposażenie świetlicy
Świetlica szkolna powinna być wyposażona w pomoce naukowe, sprzęt i materiały umożliwiające realizację programu pracy opiekuńczo-wychowawczej:
- Sprzęt audiowizualny.
- Przybory do zespołowych gier i zabaw sportowych.
- Czasopisma, książki, gry do zajęć artystycznych, technicznych itp.
- Sprzęt i materiały niezbędne do prowadzenia zajęć dydaktycznych.
Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
Podstawa prawna
Art. 105 ustawy z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2019 r. poz. 1148 1078).
- Szczegóły
- Piotr
- Kategoria: Szkoła Podstawowa
- Odsłony: 9646
- Dyrektor - ks. Henryk Wolff
- Zastępca dyrektora - Barbara Luchowska
- Edukacja wczesnoszkolna - Ewa Biernat, Milena Kapera, Emilia Wolak
- Nauczyciel świetlicy - Anna Włoszczyńska
- Religia - ks. Artur Juzwa, prefekt szkoły
- Język polski - Lucyna Moj
- Język angielski - Kamila Drabarek, Magdalena Stachów, Beata Zubek, Katrzyna Ignaczuk
- Język niemiecki - Dariusz Pięch
- Język hiszpański - Juan Francisco Alvarez Fajardo
- Muzyka - Agnieszka Dutka
- Plastyka - Jacek Krzemianowski, Emilia Wolak
- Historia - Agnieszka Dutka
- Wiedza i społeczeństwo - Agnieszka Dutka
- Geografia - Małgorzata Salachna
- Biologia - Małgorzata Ostrowska
- Chemia - Elżbieta Mamala
- Fizyka - Joanna Orzechowska
- Matematyka - Małgorzata Krzemienicka – Duraj
- Informatyka - Janusz Żaczek
- Technika - Ewa, Lipińska – Krzemianowska, Jacek Krzemianowski
- Wychowanie fizyczne - Agata Wrona, Adam Wrona
- Edukacja dla bezpieczeństwa - Jerzy Kiełb
- Wychowanie do życia w rodzinie - Agnieszka Dutka
- Doradztwo zawodowe - Joanna Taramina
- Nauczyciel bibliotekarz - Zdzisława Mnich
- Nauczyciel wspomagający - Izabela Ułasewicz, Janusz Pietrek
- Pedagog specjalny - Anna Włoszczyńska, Maria Serafin
- Pedagog - Barbara Luchowska
- Szczegóły
- Mirek
- Kategoria: Szkoła Podstawowa
- Odsłony: 6004
Dane ogólne szkoły
Diecezjalna Szkoła Podstawowa w Nysie jest katolicką szkołą ogólnokształcącą o uprawnieniach szkoły publicznej mieszczącą się w Nysie na ulicy św. Piotra 1A. Dyrektorem szkoły jest ks. Henryk Wolff, organem prowadzącym jest Diecezja Opolska. Szkoła powstała w roku szkolnym 2017/2018 w wyniku przekształcenia Diecezjalnego Gimnazjum założonego w 1999 roku przez Ordynariusza Diecezji Opolskiej księdza arcybiskupa Alfonsa Nossola.
Szkoła stwarza warunki wszechstronnego rozwoju dzieci i młodzieży w oparciu o chrześcijański system wartości. Szkoła jest otwarta dla wszystkich uczniów, którzy akceptują jej program.
Uczniowie
W roku szkolnym 2019/ 2020 szkoła liczyła 8 oddziałów. Do 4 oddziałów zakresie edukacji wczesnoszkolnej oraz 4 oddziałów klas V – VIII uczęszcza 143 uczniów.
Kadra Szkoły
W Diecezjalnej Szkole Podstawowej Nysie pracuje 35 nauczycieli. Kadra pedagogiczna o wysokich kompetencjach dba o wysoki poziom kształcenia i wychowania, kładąc duży nacisk na indywidualizację kształcenia.
MISJA SZKOŁY
Jesteśmy wspólnotą uczniów, nauczycieli, pracowników niepedagogicznych i rodziców opartą na poszanowaniu godności człowieka. Naszym celem jest wspomaganie wszechstronnego rozwoju osobowości ucznia z uwzględnieniem jego indywidualności, w oparciu o podstawowe wartości chrześcijańskie.
WIZJA SZKOŁY
Jesteśmy szkołą stwarzającą uczniom warunki do pełnego rozwoju i przygotowującą ich do dorosłego życia.
- Szkoła osiąga wysoką jakość kształcenia w oparciu o nowoczesną bazę dydaktyczną i efektywne metody nauczania.
- W szkole prowadzone są innowacje pedagogiczne.
- Szkoła stwarza warunki indywidualnego toku kształcenia dla wybitnie uzdolnionych uczniów.
- Szkoła stwarza warunki indywidualnego kształcenia poprzez szeroką ofertę zajęć pozalekcyjnych i fakultatywnych.
- Szkoła zapewnia indywidualną pomoc psychologiczno- pedagogiczną uczniomi ich rodzicom, szczególnie w wyborze dalszego kierunku kształcenia.
- Szkoła stwarza możliwości rozwijania kompetencji międzykulturowych oraz przygotowuje ucznia do życia w świecie globalnym.
- Szkoła jest organizatorem i aktywnym uczestnikiem życia kulturalnego środowiska.
- Kadrę szkoły stanowią nauczyciele i pracownicy niepedagogiczni o wysokich kwalifikacjach, ustawicznie doskonalący się, którzy są wzorem osobowym i autorytetem dla uczniów.
- Rodzice uczniów pełnią rolę wiodącą w procesie wychowania, szkoła spełnia funkcję pomocniczą. Oddziaływania wychowawcze szkoły i domu rodzinnego są spójne i zgodne z przyjętym systemem wartości.
- Specyfikę szkoły stanowi stosowanie systemu wychowawczego opartego na pełnym i wzajemnym zaufaniu w relacjach między wychowawcą a wychowankiem oraz na stałej gotowości i służenia młodemu człowiekowi życzliwą rada i pomocą, która stwarza między nimi szczególną więź, na wzór więzi rodzinnej.
WIZJA ABSOLWENTA
Nasz absolwent:
- kieruje się w swoim życiu wartościami chrześcijańskimi,
- jest odpowiedzialnym obywatelem swojej ojczyzny,
- jest przygotowany do życia w świecie globalnym, z mnogością kultur, religii i ideologii,
- jest samokrytyczny, odpowiedzialny za swoje życie i rozwój, ukierunkowany na samodoskonalenie się,
- jest otwarty, szanuje drugiego człowieka, jest wrażliwy na potrzeby innych i gotowy do bezinteresownej pomocy,
- reprezentuje wysoki poziom kultury osobistej,
- podejmuje dalsze kształcenie zgodnie ze swoimi zainteresowaniami i możliwościami,
- dba o kulturę języka ojczystego,
- swobodnie posługuje się dwoma językami obcymi,
- korzysta umiejętnie z różnych źródeł wiedzy w sposób celowy,
- posiada kompetencje naukowo-techniczne
- rozumie mechanizmy życia politycznego i gospodarczego,
- jest przygotowany do odbioru różnych form kultury,
- jest kreatywny i przedsiębiorczy,
- dba o swoje zdrowie i rozwój fizyczny,
- Szczegóły
- Piotr
- Kategoria: Szkoła Podstawowa
- Odsłony: 8776
Regulamin uczniowski Diecezjalnej Szkoły Podstawowej w Nysie (wyciąg ze statutu szkoły). Zaopiniowano pozytywnie na posiedzeniu Rady Pedagogicznej 30 sierpnia 2017 r.