Charakterystyka Szkoły


Dane ogólne szkoły

Diecezjalne Liceum Humanistyczne w Nysie jest katolicką szkołą ogólnokształcącą o uprawnieniach szkoły publicznej mieszczącą się w Nysie na ulicy św. Piotra 1. Dyrektorem szkoły jest ks. Artur Juzwa, organem prowadzącym jest Diecezja Opolska. Szkoła została założona w 1999 roku przez Ordynariusza Diecezji Opolskiej księdza arcybiskupa Alfonsa Nossola. Szkoła stwarza warunki wszechstronnego rozwoju młodzieży w oparciu o chrześcijański system wartości. Szkoła jest otwarta dla wszystkich uczniów, którzy akceptują jej program.

Na podstawie osiąganych efektów na egzaminach zewnętrznych i olimpiadach przedmiotowych szkoła plasuje się w czołówce najlepszych liceów w kraju i województwie.

Uczniowie

W roku szkolnym 2024/ 2025 szkoła liczy 5 oddziałów, do których uczęszcza łącznie 88 uczniów.

Kadra Szkoły

W Diecezjalnym Liceum Humanistycznym w Nysie pracuje 21 nauczycieli, w zdecydowanej większości są to nauczyciele dyplomowani. Kadra pedagogiczna o wysokich kompetencjach dba o wysoki poziom kształcenia i wychowania, kładąc duży nacisk na indywidualizację kształcenia.

MISJA SZKOŁY

Jesteśmy wspólnotą uczniów, nauczycieli, pracowników niepedagogicznych i rodziców opartą na poszanowaniu godności człowieka. Naszym celem jest wspomaganie wszechstronnego rozwoju osobowości ucznia z uwzględnieniem jego indywidualności, w oparciu o podstawowe wartości chrześcijańskie.

WIZJA SZKOŁY

Jesteśmy szkołą stwarzającą uczniom warunki do pełnego rozwoju i przygotowującą ich do dorosłego życia.

  • Szkoła osiąga wysoką jakość kształcenia w oparciu o nowoczesną bazę dydaktyczną i efektywne metody nauczania.
  • W szkole prowadzone są innowacje pedagogiczne.
  • Szkoła stwarza warunki indywidualnego toku kształcenia dla wybitnie uzdolnionych uczniów.
  • Szkoła stwarza warunki indywidualnego kształcenia poprzez szeroką ofertę zajęć pozalekcyjnych i fakultatywnych.
  • Szkoła zapewnia indywidualną pomoc psychologiczno- pedagogiczną uczniom i ich rodzicom, szczególnie w wyborze dalszego kierunku kształcenia.
  • Szkoła stwarza możliwości rozwijania kompetencji międzykulturowych oraz przygotowuje ucznia do życia w świecie globalnym.
  • Szkoła jest organizatorem i aktywnym uczestnikiem życia kulturalnego środowiska.
  • Kadrę szkoły stanowią nauczyciele i pracownicy niepedagogiczni o wysokich kwalifikacjach, ustawicznie doskonalący się, którzy są wzorem osobowym i autorytetem dla uczniów.
  • Rodzice uczniów pełnią rolę wiodącą w procesie wychowania, szkoła spełnia funkcję pomocniczą. Oddziaływania wychowawcze szkoły i domu rodzinnego są spójne i zgodne z przyjętym systemem wartości.
  • Specyfikę szkoły stanowi stosowanie systemu wychowawczego opartego na pełnym i wzajemnym zaufaniu w relacjach między wychowawcą a wychowankiem oraz na stałej gotowości i służenia młodemu człowiekowi życzliwą radą i pomocą, która stwarza między nimi szczególną więź, na wzór więzi rodzinnej.

WIZJA ABSOLWENTA

Nasz absolwent:

  • kieruje się w swoim życiu wartościami chrześcijańskimi,
  • jest odpowiedzialnym obywatelem swojej ojczyzny,
  • jest przygotowany do życia w świecie globalnym, z mnogością kultur, religii i ideologii,
  • jest samokrytyczny, odpowiedzialny za swoje życie i rozwój, ukierunkowany na samodoskonalenie się,
  • jest otwarty, szanuje drugiego człowieka, jest wrażliwy na potrzeby innych i gotowy do bezinteresownej pomocy,
  • reprezentuje wysoki poziom kultury osobistej,
  • podejmuje dalsze kształcenie zgodnie ze swoimi zainteresowaniami i możliwościami,
  • dba o kulturę języka ojczystego,
  • swobodnie posługuje się dwoma językami obcymi,
  • korzysta umiejętnie z różnych źródeł wiedzy w sposób celowy,
  • posiada kompetencje naukowo-techniczne,
  • rozumie mechanizmy życia politycznego i gospodarczego,
  • jest przygotowany do odbioru różnych form kultury,
  • jest kreatywny i przedsiębiorczy,
  • dba o swoje zdrowie i rozwój fizyczny.