IMG 6637IMG 6641 logo

 Zajęcia laboratoryjne (03.04.2023 r.) w ramach projektu "Wsparcie dla zrównoważonej przyszłości” realizowanego przez Państwową Akademię Nauk Stosowanych w Nysie okazały się bardzo ciekawym doświadczeniem dla naszych uczniów z klasy II U. Pod opieką Pana dr Piotra Chwastyka oraz studentów PANS młodzież, pracując  w grupach, zbudowała wiatrak i zestaw do wytwarzania wodoru. W czasie zajęć wytwarzano energię elektryczną z wiatru, Słońca, wodoru oraz wykorzystując indukcję elektromagnetyczną i zjawisko elektrolizy. Wyprodukowaną energię wykorzystano do napędu samochodu – zwieńczeniem pracy był wyścig samochodów napędzanych zieloną energią.

Projekt „Wsparcie dla zrównoważonej przyszłości” jest współfinansowany ze środków Skarbu Państwa w ramach projektów „Społeczna odpowiedzialność nauki – popularyzacja nauki i promocja sportu”.

IMG 6626IMG 6628IMG_6635.jpgIMG 6629 IMG 6630 IMG 6651

logo

 

Nasi uczniowie  z klasy II U uczestniczą w projekcie "Wsparcie dla zrównoważonej przyszłości” realizowanym przez Państwową Akademię Nauk Stosowanych w Nysie. Celem tego projektu jest upowszechnienie wiedzy na temat idei zrównoważonego rozwoju wśród uczniów szkół średnich.

Zapraszamy na Dzień Otwartych Drzwi w Szkołach Diecezjalnych

 

tm11 marca 2022 uczniowie klas 1-3 wzięli udział w wycieczce do Zabrza i Gliwic.

"Szczegółowy KRS w programie e-pity" Wypełnij PIT przez internet i przekaż 1,5% podatku

15

IMG 20220228 WA0014

 Życzymy, aby ta wojna skończyła się jak najszybciej. Nigdy więcej wojny 

U1U2U3U6U4

 

W tłusty czwartek w naszej szkole odbył się bal karnawałowy dla uczniów klas I – III. Oprócz wieeelu pączków (i nie tylko), było dużo gier i zabaw, radości i śmiechu. Bal we współpracy z rodzicami zorganizowały panie: Ewa Biernat, Milena Kapera, Emilia Wolak i Anna Woszczyńska.

B2B8B1B5B6

A323 lutego klasa pierwsza naszej szkoły podstawowej zakończyła klasowy projekt ,,Abecadło”.  Na hasło KONIEC, dzieci zareagowały szczerym ,,… Już? Dlaczego tak szybko?….Nieeee! 
Podczas planowania każdej pracy, dzieci chętnie dzieliły się swoimi pomysłami, opowiadały o tym, czego chciałyby się jeszcze dodatkowo dowiedzieć, spontanicznie i bardzo chętnie porównywały nasze działania z kartą celów i czekały na kolejne zajęcia.
To ciekawość dała dzieciom napęd do działania i pokonywania trudności. Jeśli uczniowie wiedzą, czego i po co będą się uczyć, to stają się świadomymi uczestnikami swojego procesu uczenia się.
Co dokładnie robiliśmy?
• Odkrywaliśmy alfabet poprzez różne gry: państwa – miasta, bingo, alfabetyczne ringo i gra planszowa ,,Alfabetyczny wąż”. Każdy uczeń w ramach zadania domowego nauczył się alfabetu i wygłosił go przed całą klasą. Tworzyliśmy klasową planszę, która ozdabia nasz kącik czytelniczy. Układaliśmy alfabet z chrupek (co było bardzo smakowitym zadaniem). Bawiliśmy się literkami ustawiając się grupami w wybrany kształt. Czytaliśmy wiersz Juliana Tuwima ,,Abecadło”, a następnie dzieci w grupach tworzyły inne śmieszne historie dla kolejnych liter. Nagraliśmy piosenkę ,,Alfabetyczny rap”. Rysowaliśmy w paincie świat liter z alfabetu.
• Uczyliśmy się rozróżniania głoski od litery, samogłoski od spółgłoski, tworzenia liczby mnogiej od liczby pojedynczej. To trudne zagadnienie ułatwiły nam gry na wordwall oraz gry ruchowe i dyktando biegane.
• Ponieważ podczas realizacji tego projektu dzieci uczyły się na pamięć alfabetu, to rozmawialiśmy o tym, jak skutecznie się uczyć, w jaki sposób lepiej zapamiętywać. Dzieci w parach, na podstawie naszych rozmów stworzyły mapę myśli.
• Podczas gry terenowej, dzieci zbierały informacje na temat mózgu.
• Na koniec sprawdzaliśmy, czego się nauczyliśmy przez cały czas trwania projektu. Graliśmy w Familiadę, rozwiązywaliśmy zadania na tablicy interaktywnej, a później dzieci wypełniły karty samooceny.
Podczas realizacji projektu, każdy miał możliwość kształtowania najważniejszych kompetencji, o które zabiega dziś niemal każdy pracodawca.
❤ Kreatywność ❤ Współpraca ❤ Rozwiązywanie problemów ❤ Odpowiedzialność ❤ Umiejętności logicznego myślenia ❤ Empatia ❤ Szacunek
A1A2A4
 
 
Witold Zmorawski – uczeń klasy VIII naszej szkoły uzyskał tytuł finalisty Wojewódzkiego Konkursu Matematycznego. Opiekunem Witka jest p. Małgorzata Krzemieniecka – Duraj.
Brawo Witku, brawo Pani Małgosiu, gratulujemy bardzo serdecznie i życzymy dalszych sukcesów!
ACH, CÓŻ TO BYŁ ZA BAL!!
Poniżej przedstawiamy fotorelację ze Studniówki uczniów klas III Diecezjalnego Liceum Humanistycznego w Nysie, która odbyła się 15.01.2022 r.
Wychowawcami tegorocznych abiturientów są Panowie Mirosław Majchrzak i Dariusz Pięch.
80
81
We wtorek 25 stycznia 2022 r. mieliśmy okazję uczestniczyć w przepięknym koncercie, w wykonaniu uczniów naszej szkoły.
Koncert odbył się w kościele św. ap. Piotra i Pawła w Nysie.
Wśród uczniów wystąpili m.in.: uczniowie klasy I i IV, Michał Murawski z klasy II, Amelia Wyskwarska z kl. III A, z klasy III B Julka Krajewska i Zosia Iwach, z klasy IV: Małgorzata Bojda, Milena Czarny i Natalia Drozdowicz, oraz uczennice z klasy III A i III B.
W drugiej części koncertu wystąpili licealiści:
Dominik Hermann z klasy I U, z klasy II U: Amelia Krysiak i Kinga Wilczek, Katarzyna Dyda z klasy III U1, Julia Kamienik z klasy III oraz Aleksandra Hejduk z kl. III LB.
Młodym artystom akompaniował p. Tomasz Wojdyła.
Pomysłodawcą i organizatorem koncertu była p. Zdzisława Mnich, na ręce której składamy serdeczne podziękowania.
 6163666770696865

Podkategorie